مجله

اتومایزر چیست و چه کاربردی در دستگاه دارد؟

اتومایزر ویپ را با نام تانک نیز می ‌شناسند. یکی از لوازم جانبی‌ های ویپ و از ملزومات یک ویپینگ فوق العاده می ‌باشد. وظیفه این دستگاه آن است که عطر و یا مایعی که به ویپ تزریق می ‌شود را از دستگاه خارج کند. همچنین لازم است بدانید اتومایزر ها دارای مخازنی نیز هستند که از آن ها برای نگهداری و گرم کردن جوس‌ ها استفاده می ‌شود و در نهایت از آن ها برای تبدیل جوس به بخار استفاده خواهد شد.

هنگامی می ‌توانیم لقب بهترین اتومایزر ویپ را به یک اتومایزر اطلاق کنیم که دارای ویژگی‌ های اساسی باشد. در واقع می ‌توان این چنین گفت که اتومایزر های ویپ جزو مهم ترین دستگاه و لوازم جانبی ویپ‌ ها محسوب می ‌شوند و پایین بودن کیفیت در آن ها می ‌تواند منجر به آسیب به دستگاه شما شود و در نهایت طول عمر دستگاه را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد.

اتومایزر چیست و چه کاربردی در دستگاه دارد؟

ویژگی اتومایزر چیست؟

امروز انواع مختلفی از اتومایزر ها ساخته و روانه بازار شده اند اما در انتخاب بهترین نوع اتومایزر باید ویژگی‌ هایی را مدنظر قرار دهید. در ادامه به ویژگی‌ هایی که در هنگام خرید باید به آن ها توجه داشته باشید اشاره خواهیم کرد.

داشتن دریچه هوای قابل تنظیم

یکی از ویژگی‌ های بهترین اتومایزر، داشتن دریچه هوای قابل تنظیم می ‌باشد. عده ای از ویپر ها مخزن ساب اهم باز را به مخازن ساب اهم فشرده ترجیح می ‌دهند. چرا که وجود این مخازن ساب اهم به افراد این امکان را می ‌دهد که بتوانند کام‌ های عمیق از دستگاه ویپ خود بگیرند. در مقابل عده ای دیگر جریان هوای ایده ال درون دستگاه را در هر مورد دیگری ترجیح می ‌دهند. اگر اتومایزر های دریچه هوا قابل تنظیم باشد قطعاً نیاز هر دو دسته از این افراد به صورت کامل برآورده خواهد شد.

ضد ریزش بودن اتومایزر

بهترین‌ نوع اتومایزر اتومایزری نیست که حتی شاهد یک قطعه ریزش هم در آن نباشید چرا که چنین اتومایزری وجود خارجی ندارد. بهترین نوع اتومایزر، اتومایزری می ‌باشد که کمترین میزان ریزش را داشته باشد. اتومایزر ها دارای یک مخزن و دو ایرفلو هستند. ایرفلو در زیر مخزن جوس و در قسمت پایینی دستگاه و بالای مخزن جوس قرار گرفته خواهد شد. هر کدام از انواع اتومایزر های موجود در بازار مشکل ریزش جوس را خواهند داشت. در نوعی از اتومایزر که دریچه هوای آن در قسمت بالای جوس قرار گرفته است ریزش جوس کمتر از انواع دیگر اتومایزر می ‌باشد.

اتومایزر سازگار با کویل دستگاه ویپ

اتومایزر سازگار با کویل از انواع بهترین اتومایزر های موجود در بازار می ‌باشد که طراحی در آن به صورت اصولی انجام شده است. طراح دستگاه باید به شکلی باشد که اتومایزر با کویل درون دستگاه کاملا سازگار باشد. ویپ‌ های موجود در بازار طی سال‌ های اخیر توانسته اند به خوبی نیاز بیشتر ویپر ها را برآورده سازند.

در تولید کویل‌ ها از فلز بسیار کمتری استفاده شده است و همین امر باعث می ‌شود که بخار بیشتری را در هنگام ویپینگ تجربه نمایید. توجه داشته باشید بخار بیشتر در مقابل صرف انرژی کمتر، یکی از ویژگی‌ های سازگاری اتومایزر با کویل دستگاه ویپ می ‌باشد. این مورد باعث می ‌شود تا طول عمر دستگاه به مقدار قابل توجهی نیز افزایش پیدا کند.

یک اتومایزر خوب باید به راحتی پر شود

هنگامی که اتومایزر با کویل‌ های قابل تعویض برای اولین بار تولید شدند انقلاب بسیار بزرگی در این حوزه رخ داد. قبل از آن، اتومایزر ها به وسیله سرنگ پر می ‌شدند و این کار خیلی سخت بود. یکی دیگر از مشکلات اتومایزر های قدیمی نیاز به پر کردن بدنه دستگاه و نگه داشتن آن به صورت وارونه بود. در حالی که این مشکل امروزه وجود ندارد.

خوشبختانه امروزه این اتومایزر ها به یک خاطره تبدیل شده اند و دیگر کسی به سراغ آن ها نخواهد رفت مگر آنکه به شیوه ریختن جوس، از زیر اتومایزر، علاقه داشته باشد. تمامی اتومایزر هایی که امروز در بازار موجود می ‌باشند دارای طراحی مدرنی هستند و از بالا پر می ‌شوند. در این صورت این امکان به شما داده می ‌شود تا اتومایزر را از ماد جوس شارژ نمایید. برای ریختن جوس درون اتومایزر ها تنها نیاز است بخش بالایی را به صورت چرخشی و یا کشویی از بدنه جدا نمایید.

پاسخ به پرسش اتومایزر چیست

اتومایزر چیست و کاربرد آن به وسیله پنبه نسوز

در زمانی که از دستگاه خود کام می ‌گیرید کویل دستگاه باید دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر استفاده بیش از حد داشته باشد. قسمتی از دستگاه که در این قسمت باید بسیار قدرتمند عمل کند پنبه ای است که در کویل به دور المنت پیچیده می ‌شود. زمانی که دکمه فایر دستگاه را می ‌فشارید انرژی از طریق باتری دستگاه، به کویل منتقل می ‌شود و مایع جوس که در دستگاه آغشته شده است به وسیله داغ شدن المنت به بخار تبدیل خواهد شد. به همین دلیل توجه به سازگاری اتومایزر با کویل‌ های قدرتمند از ویژگی‌ های کاربردی می ‌باشد که در زمان خرید اتومایزر باید به آن توجه و دقت لازم را داشته باشید.

به وسیله یک اتومایزر حرفه ای می ‌توانید روش ویپینگتان را خودتان انتخاب کنید

مهمترین ویژگی یک اتومایزر، طعم و یا شدت بخار آن در هنگام ویپینگ نیست. بلکه آن است که شما در هنگام ویپینگ اجازه داشته باشید به روشی که علاقمند هستید ویپینگ نمایید. بعضی از افراد به دنبال آن هستند تا تمامی جنبه‌ های یک ویپینگ فوق العاده را تجربه کنند و عده ای دیگر به دنبال راحتی در ویپینگ هستم و اما عده ای دیگر از افراد بین این دو گروه قرار خواهند گرفت.

ویپ های موجود در بازار روز به روز در حال پیشرفت هستند. کویل‌ ها، ماد ها، پنبه‌ ها، تا اتومایزر ها همه در راستای راحتی بشر ارتقا پیدا می ‌کنند. هنگامی که تصمیم به یک ویپ مناسب می ‌گیرید لازم است تا مواردی را که بالاتر عنوان کردیم را مد نظر داشته باشید تا بتوانید خریدی بی‌نقص را تجربه نمایید.

همانطور که بالاتر نیز عنوان کردیم به وسیله پیشرفت تکنولوژی و ارائه دستگاه‌ هایی مدرن، افراد بسیار زیادی تمایل به استفاده از این دستگاه‌ ها پیدا کردند. این دستگاه قابلیت آن را دارد تا مقدار نیکوتین در آن اندازه‌گیری شود. اگر قصد استفاده از ویپ را دارید باید با طرز کار آن و نحوه تمیز کردن آن آشنا باشید. با تمیز نمودن مخزن تانک ویپ، دستگاه عملکرد بهتری را از خود نشان خواهد داد در ادامه این مطلب به نحوه تمیز کردن اتومایزر نیز اشاره خواهیم کرد.

 

برای مطالعه بیشتر: پاد ماد چیست؟

علت مهم بودن تمیز نگهداشتن دستگاه ویپ

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم تمیز بودن دستگاه ویپ منجر می ‌شود تا شاهد عملکرد بهتری از دستگاه باشید. لازم است بدانید جوس و سالت نیکوتین به دستگاه آسیبی وارد نمی ‌کند اما در طی دراز مدت ممکن است آسیب‌ های جدی را برای دستگاه ایجاد نماید.

به همین دلیل بهتر است در زمان‌ هایی که از دستگاه ویپ استفاده می ‌کنید از تمیز نمودن آن نیز غافل نشوید. به وسیله انجام این کار آثار جوس و یا سالت استفاده شده در دستگاه به صورت کامل از مخزن پاک می ‌شود و در نتیجه می ‌توانید در زمان ویپینگ با جوس جدیدی که درون دستگاه ریخته اید مزه جدیدی را تجربه نمایید. بی اغراق تمیز بودن دستگاه ویپ یکی از نکات مهمی است که هر ویپر حرفه ای باید به آن توجه داشته باشد.

اتومایزر چیست و چگونگی عملکرد آن

زمان مناسب برای تمیز کردن اتومایزر

اگر همیشه در حال خرید جوس‌ هایی با طعم‌ های جدید هستید قطعاً لازم است تا اتومایزر دستگاه خود را به خوبی تمیز نمایید .اجازه دهید این مورد را با یک مثال خدمتتان توضیح دهیم. تصور کنید جوس قبلی که در دستگاه ویپ خود استفاده کرده اید طعم تنباکو داشته است اما جوس فعلی دارای طعم میوه انبه می ‌باشد.
اگر اتومایزر را به خوبی تمیز نکنید، در هنگام استنشاق جوس، طعم تنباکوی قبلی را نیز در دستگاه ویپ خود حس خواهید کرد. نکته ای که باید بدانید این است که اتومایزر در دستگاه ویپ مانند قلیان بو را به خود جذب نمی ‌کند و هر زمانی که قصد تعویض جوس مورد نظر خود را داشته باشید می ‌توانید این کار را انجام دهید. هم چنین اگر اتومایزر ویپ شما قابل تعویض باشد باید به نشانه های لزوم تعویض اتومایزر توجه کنید. در سایت spiritbarvape برخی از نشانه هایی که می گوید لازم است که اتومایزر ویپ را تعوبض کنید آمده است که در ادامه برای شما آورده ایم:

  • The wick appears burnt, black, or dirty.
  • Your ‘new’ e-juice has changed into a dark shade right away.
  • There are yellow or brown traces in your e-liquid, which means burnt materials have escaped from the wicks.
  • The flavor seems ‘off’ or weak.
  • You hear a gurgling noise when you inhale.
  • پنبه اتومایزر ظاهر سوخته یا سیاه شده و کثیف دارد.
  • جوس جدیدی که در مخزن ریخته اید تیره شده است.
  • وجود ذرات معلق زرد یا قهوه ای در جوس که بیانگر این است که قسمت های سوخته اتومایزر جدا شده است.
  • دستگاه خوب کام نمیده یا طعم سوختگی زیادی میده.
  • شنیدن صدایی مشابه صدای غر غر موقع کام گرفتن از دستگاه.

مواردی که در هنگام تمیز کردن اتومایزر باید به آن دقت داشته باشید

اگر قصد تمیز کردن اتومایزر را دارید باید بدانید ابتدا لازم است تا اتومایزر را از بدنه دستگاه جدا کنید. چرا که ورود مایعات به داخل برد های الکترونیکی دستگاه ویپ در نهایت منجر به خراب شدن آن می ‌شود. نکته بعدی که در هنگام باز کردن کویل اتومایزر باید به آن توجه داشته باشید آن است که قبل از تمیز کردن اتومایزر، کویل را به صورت کامل از اتومایزر جدا کنید. برخورد مایعاتی به غیر از جوس به کویل دستگاه باعث می ‌شود تا خاصیت کویل به صورت کامل از دستگاه خارج شود.

در ادامه این مقاله به راه‌ های تمیز کردن مخزن دستگاه ویپ خواهیم کرد. توجه داشته باشید کویل‌ های ویپ، قابلیت استفاده مجدد را ندارند و کارخانه‌ هایی که این نوع از کویل‌ ها را تولید می ‌کنند، این قطعات را به شیوه ای تولید می ‌کنند که بعد از سوختن و کثیف شدن غیر قابل تعمیر باشند. در نتیجه بعد از کثیف شدن کویل، به هیچ عنوان آن را شستشو ندهید و یا درون الکل قرار ندهید. چرا که خاصیت کویل به صورت کامل از بین خواهد رفت. در ادامه به شیوه‌ های تمیز کردن اتومایزر اشاره خواهیم کرد.

اتومایزر چیست و معرفی آن

علت تمیز نگه داشتن اتومایزر چیست؟

برای تمیز نگه داشتن ویپ دستگاه لازم است تا آن را درون یک کاسه آب گرم قرار دهید. در این مرحله اتومایزر را از بدنه جدا نمایید و در صورتی که سالت نیکوتین و یا جوس درون مخزن باقی مانده باشد آن را دور بیندازید. سپس اجزای اتومایزر را جدا نمایید و درون یک کاسه آب گرم قرار دهید. در این مرحله و در صورت نیاز می ‌توانید از یک برس نرم استفاده کنید و قطعات اتومایزر را به وسیله آن تمیز نمایید.

اگر تانک دستگاه خیلی کثیف باشد بهتر از چند قطره مایع ظرفشویی نیز درون کاسه آب خود بریزید. بعد از تمیز شدن اتومایزر، اجزای آن را به وسیله یک دستمال خشک نمایید و اجازه دهید تا دستگاه در دمای محیط خشک شود. بعد از آن می ‌توانید اجزای آن را به یکدیگر متصل کنید. در این مرحله دستگاه برای استفاده آماده می ‌باشد. توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه خود را مرتب تمیز کنید علاوه بر آنکه عمر دستگاه شما افزایش پیدا می ‌کند کیفیت ویپینگ نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

متصل بودن اتومایزر و کارتریج

توجه داشته باشید نکته ای که باید به آن دقت کنید درست متصل کردن اتومایزر و کارتریج دستگاه می ‌باشد. در بعضی از موارد به علت اتصال نادرست اتومایزر و کارتریج، شاهد ریزش جوس درون دستگاه خواهید بود. در نتیجه قبل از شروع یک ویپینگ حتماً از اتصال این قطعات به یک دیگر اطمینان حاصل کنید.

توجه داشته باشید در صورت استفاده از اتومایزر آن را به شیوه صحیح ببندید. نه آنقدر محکم که به دستگاه آسیب وارد شود و نه آنقدر شل که باعث ریزش جوس درون دستگاه شود. مورد دیگری که می ‌تواند باعث ریزش جوس درون دستگاه شود، درپوش اتومایزر می ‌باشد. در هنگام متصل کردن قطعات به یکدیگر، حتماً از بسته بودن درپوش اتومایزر اطمینان حاصل نمایید.

نبستن کامل دریچه هوا

مورد دیگری که می ‌تواند باعث آسیب به اتومایزر شود، بستن کامل دریچه هوا می ‌باشد. سعی کنید در هنگام ویپینگ دریچه هوا را به صورت کامل نبندید. به وسیله این کار، از فشار زیادی که به دستگاه وارد می ‌شود جلوگیری خواهید کرد. اگر دریچه هوا به صورت کامل بسته باشد با استفاده از کام‌ های شدید، جوس و یا سالت نیکوتین مورد استفاده در مخزن، وارد کویل دستگاه می ‌شود و در نهایت منجر به ریزش آن خواهد شد.

عمود نگه داشتن دستگاه

توجه داشته باشید لازم است تا همیشه دستگاه خود را به صورت عمودی نگه دارید و به هیچ عنوان آن را کج نکنید. چرا که با کج شدن دستگاه، جوس و یا سالت نیکوتین مورد استفاده درون مخزن، از دریچه هوا به بیرون ریخته می ‌شود.
در نتیجه زمانی که از دستگاه استفاده می ‌کنید آن را به حالت عمود بگیرید و در حالت ایستاده از آن استفاده کنید. هنگامی که آن را به شارژ می ‌زنید اگر پورت شارژ در زیر دستگاه قرار داشته باشد بهتر است تا کارتریج را از دستگاه خارج نمایید و سپس آن را به شارژر متصل کنید تا در صورت کج شدن دستگاه، سالت و یا جوس مورد استفاده درون مخزن، به بیرون ریخته نشود.

 

اتومایزر چیست و معرفی آن

سخن پایانی

در این نوشته به معرفی اتومایزر و کاربرد های این وسیله در سیگار های الکترونی پرداخته ایم. امیدواریم با خواندن ان نوشته دیگر سوالی در این باره در ذهن خود نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *