مجله

۰ تا ۱۰۰ تشخیص جوس تقلبی + نمونه جوس تقلبی

تشخیص جوس تقلبی از اصل برای ویپر هایی که به صورت حرفه ای این کار را انجام می ‌دهند به هیچ عنوان دشوار نخواهد بود. در مقابل ویپر های تازه کار معمولا نمی ‌توانند این کار را به درستی انجام دهند. به همین دلیل محصول بی‌کیفیت و نامرغوب را خریداری می ‌کنند.

دانستن راه‌ های تشخیص جوس اصل از تقلبی این امکان را می ‌دهد که ویپر ها با طعم اصلی جوس آشنا شوند و لذت لازم را از ویپینگ خود ببرند، از طرفی دیگر نیز استفاده از جوس با کیفیت و اصل باعث می ‌شود تا دستگاه دارای طول عمر بیشتری باشد و همچنین از نشتی جوس درون دستگاه نیز جلوگیری به عمل ‌آید. در این مقاله سعی داریم تا صفر تا صد تشخیص جوس تقلبی را عنوان کنیم و راه‌ های شناخت آن را نیز بیان کنیم.

تشخیص جوس تقلبی

جوس تقلبی

در ابتدا لازم است تا تعریفی از جوس تقلبی ارائه دهیم. در واقع می ‌توان این چنین گفت که جوس تقلبی جوسی می ‌باشد که دارای ناخالصی دارویی است و مواد تشکیل دهنده آن با محصولاتی که بر روی بسته آن درج شده است متفاوت می ‌باشد. اگر بخواهیم با یک مثال توضیح دهیم باید گفت مقدار نیکوتینی که در جوس‌ های فیک و تقلبی موجود در بازار وجود دارد استاندارد نمی ‌باشد و گاها کمتر و یا بیشتر از مقداری است که در جوس‌ های اصلی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: جوس چیست؟

در جوس‌ های تقلبی مواردی مانند اختلاف قیمت، طعم متفاوت، اختلاف در رنگ جوس، بسته‌بندی و غیر وجود دارد. استفاده از جوس‌ های تقلبی باعث می ‌شود تا ضرر های مالی و جانی به فرد خریدار وارد شود. چرا که به دلیل عدم مرغوبیت، این محصول برای سلامتی افراد بسیار مضر می ‌باشد و گاها اتفاق می ‌افتد که با استفاده از جوس‌ های تقلبی، شاهد نشتی جوس از ویپ خواهیم بود. این مورد به دستگاه آسیب‌ های بسیار جدی را وارد می ‌کند. با دانستن راه‌ های تشخیص جوس اصل از تقلبی باعث می ‌شود تا افراد سلامت خود را حفظ کنند و از طعم بی‌نظیر یک جوس با کیفیت لذت ببرند.

چگونگی تشخیص جوس تقلبی

در ادامه به هفت تفاوت جوس تقلبی و اصل اشاره خواهیم کرد. روش‌ های متفاوتی برای تشخیص جوس اصل از تقلبی وجود دارد که با استفاده از آن ها قطعاً می ‌توانید خریدی بی‌نقص و با کیفیت را تجربه نمایید. در هنگام خرید جوس باید به چندین عامل توجه ویژه شود. چرا که امروزه افراد کلاهبردار و سودجو تمام سعی خود را به کار می ‌گیرند تا جوس‌ هایی با بالاترین شباهت ممکن را تولید و روانه بازار کنند. به همین دلیل توصیه می ‌کنیم تا در هنگام خرید جوس به تمامی تفاوت‌ های آن با جوس تقلبی دقت کنید تا در نهایت بتوانید خریدی مطمئن و ایده آل را تجربه نمایید. از مهم‌ترین راه‌ های تشخیص جوس اصل و فیک می ‌توان به موارد ذیل اشاره نمود.

بسته‌بندی و شکل ظاهری جوس

یکی از راحت‌ترین راه‌ ها برای تشخیص جنس اصلی از تقلبی، دقت به بسته‌بندی و شکل ظاهری آن می ‌باشد. معمولاً بسته‌بندی جوس‌ های اصل بسیار مرتب و تمیز می ‌باشد. اما برچسبی که بر روی جوس‌ های تقلبی وجود دارد معمولاً بسیار نامرتب نصب می ‌شود.

از طرفی دیگر نوشته‌ های چاپی که بر روی محصول مورد نظر درج می ‌شود نیز می ‌تواند نشان از تقلبی بودن و یا اصل بودن آن باشد. مورد دیگری که می ‌توانید در بسته‌بندی جوس‌ ها به آن توجه داشته باشید این است که در هنگام باز شدن درب بطری‌ های فیک، به راحتی قسمت زیرین از قسمت بالایی جدا نمی ‌شود و پلمپ محصول به سختی جدا می ‌شود. در حالی که این مشکل در زمان باز کردن جوس‌ های اصل و اورجینال وجود ندارد.

 

طعم جوس اصلی و تقلبی

یکی دیگر از راه‌ هایی که به وسیله آن می ‌توانید اصل بودن و یا تقلبی بودن یک جوس را متوجه شوید، طعم آن می ‌باشد. طعمی که بر روی بسته‌بندی محصول خریداری شده درج می ‌شود باید با طعم اصلی جوس یکی باشد. در بسیاری از جوس‌ های تقلبی، بر روی بسته‌بندی محصول، طعم درج می ‌شود اما در هنگام ویپینگ شاهد طعمی تند و تیز خواهید بود که با طعم واقعی درج شده بر روی بسته‌بندی مغایرت خواهد داشت.

راه تشخیص جوس تقلبی

معمولاً این مشکل توسط ویپر های حرفه ای در سریع‌ترین زمان ممکن شناسایی می ‌شود. در بسیاری از مواقع نیز طعم و بوی جوس به مقداری مغایر می ‌باشد که حتی ویپر های تازه کار نیز می ‌توانند متوجه تقلبی بودن آن شوند. به طور کل می ‌توان عنوان کرد جوس‌ های اصلی و اورجینال دارای طعمی ملایم و نرمال هستند.

بارکد بر روی محصول

یکی دیگر از راه‌ های تشخیص جوس اصل از تقلبی، چک کردن بارکد آن می ‌باشد. امروزه تمامی افراد گوشی‌ های هوشمند دارند و بر روی این گوشی‌ ها سیستم بارکد خوان وجود دارد. برای این روش تنها کافی است بارکد جوس خود را مقابل دوربین تلفن همراه قرار دهید بعد از اسکن بارکد، عکس جوس در صفحه گوگل نمایش داده خواهد شد و این موضوع می ‌تواند دال بر اصل بودن جوس خریداری شده باشد. همچنین سایت vapesdirect نیز در تائید این حرف مطلب زیر را آورده است:

Take A Look At The Packaging Of Your Product For An Authenticity Label. You Will Find A Shiny Sticker Or A QR Code. In Most Cases, You Just Scan The QR Code Or Input The Code On The Box Into The Manufacturer’s Website.

“بر روی بسته بندی محصول دنبال بارکد اصالت بگردید. اگر جوس تقلبی نباشد یک بارکد یا QR کد پیدا خواهید کرد. در بیشتر مواقع برای مطمئن شدن از اصالت محصول کافی است که QR کد را با دوربین گوشی اسکن کنید یا کد روی بسته بندی محصول را درون سایت سازنده وارد کنید.”

 

اختلاف قیمت

اختلاف قیمت نیز یکی دیگر از راه‌ های بسیار آسان تشخیص جوس اصل از تقلبی می ‌باشد. معمولاً قیمت جوس‌ هایی که توسط برند های مطرح تولید شده اند دارای اختلاف قیمت جزئی هستند. در نتیجه یکی از تفاوت‌ های جوس اصل و تقلبی، وجود اختلاف قیمت ناچیز میان محصولات می ‌باشد. در نظر داشته باشید این مورد هنگامی شک برانگیز است که قیمت یک برند معرفی شده و مشخص در مکان‌ های مختلف دارای قیمت‌ های مختلفی نیز باشد.

به طور کل می ‌توان عنوان کرد اختلاف قیمت بین جوس‌ های شناخته شده بین ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان می ‌باشد و بالاتر از این قیمت توجیه پذیر نخواهد بود. در نتیجه در هنگام خرید جوس خرید خود را از آنلاین شاپ‌ های معتبر و یا مراکز حضوری با تجربه انجام دهید تا متحمل ضرر نشوید.

البته ناگفته نماند که وجود اختلاف قیمت بین جوس‌ های تقلبی و اصل کاملاً توجیه‌ پذیر است. اما اگر فروشنده ادعا داشت که جوسی قصد فروش آن را دارد اصل می ‌باشد و با قیمت‌ های از قبل تعیین شده اختلاف فاحشی داشت باید به محصول مورد نظر شک کنید و آن را خریداری نفرمایید.

تاریخ انقضا و تولید

دارا بودن تاریخ تولید و انقضا یک روش تشخیص جوس اصل از تقلبی می ‌باشد. تمامی برند های مطرح دارای تاریخ تولید و انقضا می ‌باشند. در بعضی از موارد این تاریخ بر روی بسته‌بندی جوس‌ های تقلبی درج نخواهد شد. توجه داشته باشید حتی اگر جوسی با کیفیت را خریداری نمودید اما تاریخ تولید و انقضای آن گذشت نباید به هیچ عنوان از آن استفاده کنید.

نشان گوریلا

وجود نشان کوبی گوریلا نیز می ‌تواند یکی دیگر از راه‌ های تشخیص جوس اصل از تقلبی باشد. این نشان در زیر بطری‌ های جوس درج می ‌شود. به همین دلیل لازم است تا در هنگام خرید، این نشان را مورد بررسی قرار دهید.

توجه داشته باشید در بعضی از موارد افراد کلاهبردار و سودجو از بطری‌ های خالی جوس با کیفیت استفاده می ‌کنند. آن را به وسیله جوس‌ های تقلبی پر و به بازار ارائه می ‌دهند. به همین دلیل تنها این مورد را به عنوان تفاوت اصلی جوس تقلبی و اورجینال در نظر نگیرید و حتی با وجود داشتن نشان گوریلا در بسته‌بندی جوس خریداری شده، به دیگر مواردی که عنوان کردیم نیز توجه داشته باشید.

تشخیص جوس تقلبی و چگونگی خرید آن

تفاوت رنگ در محتویات داخلی جوس

یکی دیگر از این روش‌ ها توجه به رنگ محتویات داخل شیشه جوس می ‌باشد. رنگ جوس با توجه محتویات درونی آن مشخص خواهد شد. به عنوان مثال اگر یک جوس با نیکوتین بالا عرضه شود رنگ آن تیره و اگر یک جوس با نیکوتین پایین عرضه شود رنگ آن روشن خواهد بود. در نظر داشته باشید محتویات درون شیشه نباید در اثر تکان خوردن تغییر حالت دهد. چگالی در مایع جوس یکسان می ‌باشد و با تکان دادن بسته‌بندی محصول نباید شاهد تغییر رنگ و یا حالت در آن باشید.

راه‌ های دیگر شناخت جوس تقلبی از اصل

برای آنکه نسبت به خرید خود مطمئن شوید لازم است تا به موارد زیر توجه داشته باشید.

در مرحله اول لازم است تا به برندی که خریداری می ‌کنید توجه کنید. بسیاری از برند ها در بازار هستند که شناخته شده نیستند و به همین دلیل بهتر است تا به سراغ محصولی بروید که حداقل خود و یا اطرافیانتان نسبت به آن اطلاعاتی داشته باشید. پس از خرید ویپ لازم است که با بهترین برند های جوس آشنا شوید.

برای اینکه مطمئن شوید یک برند دارای اعتبار لازم می ‌باشد یا خیر، می ‌توانید اسم آن را در اینترنت جستجو کنید. تا مطمئن شوید که برند مربوطه دارای وب سایت رسمی است یا خیر؟

با ورود به این سایت می ‌توانید اطلاعاتی را در خصوص شرکت سازنده محصول مورد نظر، به دست آورید. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر جوسی که نسبت به خرید آن اقدام می ‌کنید دارای قیمت بالایی است اما فروشنده آن را با قیمت کمتری به شما عرضه می ‌کند احتمالاً آن محصول تقلبی خواهد بود. به همین دلیل است که اختلاف قیمت فاحش وجود دارد.

همانطور که بالاتر نیز عنوان کردیم جوس های تقلبی دارای ظاهر بی‌کیفیتی هستند. بسته‌بندی آن ها با جوس‌ های اصل و اورجینال کاملاً متفاوت است. به همین دلیل در هنگام خرید جوس به بسته‌بندی و بطری آن توجه ویژه داشته باشید. بیشتر جوس‌ های فیک و تقلبی هنگامی که بر روی بسته‌بندی آن ها ناخن و یا یک سطح تیز را می ‌کشید طرحشان پاک می ‌شود.

در هنگام خرید جوس دقت کنید می ‌توانید آن را به خوبی تکان دهید. اگر بر روی سطح مایع متوجه اختلاف رنگ شدید قطعاً جوس تقلبی خواهد بود. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اطلاعات درج شده بر روی بطری محصول قابل خریداری، خوانا باشد. اگر محصولی که قصد خرید آن را دارید تقلبی باشد نوشتار روی آن خوانا نخواهد بود. علاوه بر مواردی که عنوان کردیم بر روی بطری محصول قابل خریداری باید غلظت نیکوتین به صورت واضح درج شده باشد.

جوس‌ هایی که در خارج از کشور تولید می ‌شوند دارای یک کد به نام EC-ID می ‌باشند. اگر قصد خرید جوس‌ های خارجی را دارید حتماً به این نکته توجه داشته باشید. اگر یک جوس اصل باشد باید دارای بارکد اصالت کالا باشد. پس در هنگام خرید، این بارکد را جدی بگیرید. جوس‌ های فیک و تقلبی دارای برچسب‌ هایی می ‌باشند که اغلب سایه‌دار هستند. پس به نوع بسته‌بندی و شیشه جوس توجه ویژه ای داشته باشید.

تشخیص جوس تقلبی و فیک

نکاتی که باید در هنگام خرید یک جوس اصل به آن توجه داشته باشید

برای خرید یک جوس حتماً به سراغ فروشنده‌ های با تجربه و یا فروشگاه‌ های آنلاین با سابقه بروید. اگر در هنگام استفاده از جوس، دچار مشکلات تنفسی شدید این بدان معناست که جوسی که خریداری کرده اید فیک است. در نتیجه باید مصرف آن را به صورت کامل کنار بگذارید. معمولا استنشاق جوس‌ های فیک و تقلبی کار دشواری است و در هنگام استفاده احساس ناراحتی خواهید کرد. در صورتی که استفاده از جوس‌ های اصل و اورجینال بدون هیچگونه آزار و اذیتی می ‌باشد.

عوارض استفاده از جوس‌های تقلبی و فیک

کسانی که از ویپ استفاده می‌کنند در هنگام ویپینگ با هر کام بخاری را وارد ریه و دهان خود می‌کنند. این مواد شیمیایی وارد خون می‌شود و ممکن است به سلامتی افراد آسیب جدی وارد کند. تصور کنید جوسی که فرد از آن استفاده می‌کند تقلبی باشد، قطعاً ضرری که به بدن وارد می‌شود غیر قابل جبران خواهد بود.

بیشترین مشکلی که افراد با آن دست به گریبان هستند وجود آلرژی در بدن می‌باشد. عوارضی مانند تهوع و سرگیجه نیز می‌تواند از دیگر مشکلات استفاده از جوس های تقلبی باشد. استفاده از جوس های تقلبی باعث ضررهای غیر قابل جبرانی به بدن انسان می‌شود.

همچنین لازم است بدانید علاوه بر به خطر افتادن سلامتی فرد، جوس تقلبی می‌تواند آثار مخربی بر دستگاه ویپ شما نیز بگذارد. هنگامی که از یک جوس تقلبی استفاده می‌کنید قطعاً شاهد سوختن سریع کویل دستگاه خواهید بود. کاربرد کویل ویپ بیش از هر چیز دیگر به

همچنین با استفاده از جوس تقلبی احتمال اینکه دستگاه دچار گرفتگی و یا بیش از حد داغ شدگی شود نیز افزایش پیدا می‌کند. به طور مثال اگر مخزن دستگاه شما پلاستیکی باشد جوس تقلبی به بافت پلاستیک آسیب وارد می‌کند. در نهایت منجر می‌شود تا سلامتی فرد به خطر بیفتد.

مقایسه پاد با سیگار

 

سخن پایانی

در این نوشته تلاش کردیم تا راه های تشخیص جوس تقلبی از جوس اورجینال را به شما معرفی کنیم تا با خرید جوس های فیک و مصرف آنها سلامتی شما به خطر نیفتد. شما نیز در صورت خرید جوس از فروشگاه های معتبر نیازی به نگرانی درباره فیک بود جوس نخواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *