مجله

چند میلی گرم نیکوتین در جوس وجود دارد؟

ویپ 2

انتخاب مقدار نیکوتین جوس

اگر تا به حال به دنبال خرید جوس بوده اید قطعا با مقادیر متفاوتی از نیکوتین در آن ها مواجه شده اید. نیکوتین در جوس‌ ها با یکدیگر متفاوت می ‌باشند. معمولا مقدار نیکوتین در جوس‌ ها از صفر تا ۱۸ میلی‌گرم متفاوت است. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع جوس‌ ها و مقدار نیکوتین مناسب بدن هر فرد آشنا کنیم.

انتخاب مقدار نیکوتین جویس

انتخاب مقدار نیکوتین جوس و چگونگی انجام آن

در ابتدا لازم است به این پرسش پاسخ دهیم که چرا میزان نیکوتین درون جوس‌ ها از اهمیت بالایی برخوردار است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت برای افرادی که تصمیم به ترک سیگار و یا جایگزین آن با موارد دیگر دارند؛ مقدار نیکوتین بسیار حائز اهمیت می باشد.
باید توجه داشته باشید افرادی که قبلا سیگار می کشیدند و یا در حال حاضر به مصرف سیگار مشغول هستند؛ مقدار نیکوتینی متناسب با مقدار نیکوتینی که از دخانیات قبلی دریافت می ‌کردند باید یکسان باشد. در غیر این صورت ممکن است فرد به راحتی سیگار الکتریکی را کنار نگذارد.

هنگامی که فرد از سیگار الکتریکی استفاده می ‌کند؛ باید دقیقا همان حس سیگار کشیدن سنتی در فرد القا شود. دود و نیکوتینی که درون سیگار الکتریکی قرار دارد باید جایگزین مناسبی برای سیگار های سنتی باشد. همانطور که می ‌دانید نیکوتین به شدت اعتیاد آور است و تاثیرات جانبی بسیار زیادی را بر روی بدن فرد بر جای می گذارد.

در نتیجه اگر فردی قبلاً به مصرف سیگار مشغول بوده است، اکنون با دریافت همان میزان نیکوتین، مجدد به سیگار سنتی روی نمی ‌آورد. افرادی دیگری وجود دارند که تا به حال تجربه سیگار کشیدن را نداشته اند و علاقه زیادی به کسب این تجربه دارند. این افراد باید توجه داشته باشند که در مصرف جوس‌ ها و یا ویپ‌ ها زیاده‌روی نکنند و حتما از جوس‌ هایی که فاقد نیکوتین هستند، استفاده کنند.

نیکوتین جویس

آیا نیکوتین موجود درون جوس و یا سیگار های سنتی با یکدیگر تفاوت دارند؟

نیکوتینی که درون جوس‌ ها وجود دارد دقیقا مانند یک سیگار وارد بدن می ‌شود. شخص مصرف کننده با تنفس و استنشاق این دود، نیکوتین را وارد بدن خود می ‌کند. دقیقاً مشابه با سیگار سنتی. شباهتی که میان جوس‌ ها و سیگار های سنتی وجود دارد در همین مورد می ‌باشد.

سیگار های سنتی که در بازار موجود می ‌باشند و به فروش می ‌رسند دارای نیکوتین ۴ تا ۱۴ میلی‌گرم هستند. نمی توان گفت دقیقا چه میزان از نیکوتین وارد بدن می ‌شود. چرا که این مورد به مواردی نظیر چگونگی سیگار کشیدن و چگونگی استفاده از آن بستگی دارد.
شاید بار ها توجه کرده باشید فردی که در حال سیگار کشیدن می ‌باشد؛ تمام سیگاری که در دست دارد را مصرف نمی ‌کند و یا در فواصل زمانی مشخص سیگار نمی ‌کشد و به همین دلیل تمامی نیکوتینی که در یک نخ سیگار وجود دارد را استنشاق نمی ‌کند.

در دستگاه‌ هایی که به وسیله جوس تولید بخار می ‌کنند؛ نیز مقدار مصرف نیکوتین وابسته به دو عامل ذیل می ‌باشد:

• میزان تنفسی که فرد مصرف کننده در هر بار استفاده از دستگاه استنشاق می ‌کند.
• میزان بازدم فرد و نوع دستگاه.

اگر بخواهیم به تفاوت‌ های میان جوس و سیگار های سنتی بپردازیم باید فاکتور های مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم. اما با قاطعیت می ‌توان عنوان کرد یکی از مزایای جوس ها نسبت به سیگار های سنتی امکان کنترل نیکوتین در آن ها می ‌باشد.

این امکان در سیگار های سنتی وجود ندارد و همین مورد این سیگار را به یکی از بهترین سیگار های موجود در بازار تبدیل کرده است.
انواع جویس

نیکوتین مناسب در جوس چقدر است؟

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، مقدار نیکوتین در جوس‌ های موجود در بازار متفاوت است. این مقدار نیکوتین معمولاً بین صفر تا ۱۸ میلی‌گرم می ‌باشد. اما لازم است بدانید این مقدار تا ۵۰ میلی‌گرم نیز قابل افزایش می ‌باشد. در ادامه به مقدار نیکوتین مناسب در هر جوس برای افراد می پردازیم.

فاقد نیکوتین

این مورد برای افرادی که علاقه زیادی به مصرف سیگار ندارند مناسب می باشد.

۳ میلی‌گرم

این مقدار معمولاً برای افرادی استفاده می ‌شود که به دنبال جایگزین کردن سیگار های الکتریکی با قلیان هستند و یا می ‌خواهند مقدار سیگار خود را کاهش دهند. این مقدار بهترین میزان نیکوتین در جوس‌ ها می ‌باشد.

۶ میلی‌گرم

این مقدار برای افرادی مناسب می ‌باشد که به دنبال امتحان کردن حداکثر نیکوتین موجود در جوس می ‌باشند.

١٨ میلی گرم

این مقدار نیز، برای افرادی مناسب است که عادت به استفاده حدود نصف بسته سیگار در روز دارند.

٢۴میلی گرم

این مقدار نیکوتین مناسب افرادی است که در روز حدود یک بسته سیگار سبک استفاده می ‌کنند.

٣۶میلی گرم

این مقدار نیکوتین مناسب افرادی است که در روز حدود یک بسته سیگار با سنگینی متوسط استفاده می ‌کنند.

تا ۵۰ میلی گرم

این مقدار نیکوتین مناسب افرادی است که در روز نزدیک به دو بسته یا بیشتر سیگاراستفاده می ‌کنند.
توجه داشته باشید استفاده از مخزن‌ هایی با قابلیت اهم ساب نیز می ‌توانند مقدار نیکوتین پایین‌تری را شامل شود. با تمام این تفاسیر باز هم ممکن است مقدار نیکوتینی که درون سیگار الکتریکی قرار می ‌گیرد، نزدیک به سیگار سنتی شود.

به هر حال توصیه می ‌شود اگر مصرف سیگار ندارید میزان نیکوتین مصرفی را همیشه بین ۳ تا ۶ میلی‌گرم در نظر بگیرید و هرگز به سراغ مقادیر بالاتر از آن نروید. مخصوصا کسانی که تاکنون تجربه سیگار کشیدن سنتی را نداشته اند، بهتر است از جوس‌ های فاقد نیکوتین استفاده کنند.

نیکوتین جویس چند باشد؟

معرفی یک راه ایده آل برای کاهش میزان نیکوتین در بدن

همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم میزان نیکوتین در سیگار های سنتی قابل دستکاری نیست. عوامل بسیاری در میزان جذب نیکوتین به بدن به وسیله سیگار های سنتی تاثیرگذار می ‌باشد.

در صورتی که در جوس‌ ها میزان نیکوتین قابل دستکاری است و این میزان با توجه به نیاز فرد تعیین می شود. شاید این سوال برایتان ایجاد شود که چگونه می ‌توان این کار را انجام داد. در ادامه به این پرسش پاسخ خواهیم داد.
برای این کار تنها کافی است مقدار نیکوتین مورد نیاز بدنتان را بدانید.

سپس با توجه به آن در خصوص انتخاب میزان نیکوتین دقت کنید. در روز های ابتدایی بعد از ترک سیگار بهتر است میزان نیکوتین را در بالاترین حد خود قرار دهید. بعد از گذشت مدتی و رفته رفته این میزان را به حداقل و نزدیک به صفر برسانید.
با انجام این کار بدن به این سیستم عادت می ‌کند و بعد از کنار گذاشتن کامل پاد ماد ها و یا ویپ‌ ها، دیگر نیازی به مصرف دوباره آن ها وجود نخواهد داشت.

در نظر داشته باشید مقدار نیکوتینی که بر روی جوس‌ ها درج می ‌شود، کمک زیادی را به افراد در حال ترک می ‌کند. چرا که افراد با توجه به این میزان می ‌توانند به راحتی میزان نیکوتین مورد نظر خود را انتخاب کنند.

دنیای جوس‌ ها دنیای بسیار پیچیده ای است و افراد باید با توجه به نیاز و سلیقه خود، بهترین انتخاب را انجام دهند. در صورتی که انتخابی مناسب نداشته باشند و یا از جوس بی‌کیفیتی استفاده کنند ممکن است، به زودی از این مورد زده شوند و دیگر به دنبال ترک سیگار و یا بهترین جایگزین سیگار نباشند.

به طور کلی لازم است بدانید جوس‌ های بی‌کیفیت ضرری دو برابر سیگار های سنتی دارند. در نتیجه در هنگام خرید و انتخاب انواع جوس به این مورد توجه کنید تا متحمل ضرر نشوید.

چگونگی انتخاب مقدار نیکوتین جوس

توجه داشته باشید پیدا کردن مقدار دقیق نیکوتین مورد نظر شما، تجربه ای هیجان انگیز و شاید در عین حال خسته کننده باشد. بهترین راه برای حل این مشکل استفاده از سلیقه شخصی خود می ‌باشد. برای انجام این کار تنها کافی است جوس‌ ها را بیشتر بشناسید و اطلاعات خود را در این زمینه بالاتر ببرید. می ‌توانید از مشاوران خبره و کاربلد در این زمینه مشورت بگیرید. در سایت blog.nashtup در مورد اهمیت انتخاب نیکوتین دو مورد زیر بیان شده است:

  • میزان نیکوتین ویپ در ابتدا باید با مقدار نیکوتین سیگار یکسان باشد در غیر این صورت، احتمالا دستگاه ویپ را کنار خواهند گذاشت؛
  • حس استفاده از ویپ باید همان حس سیگار کشیدن را به کاربر دست دهد. میزان دود و نیکوتین قرار گرفته چه بر روی دستگاه و چه بر روی ایجوس باید بتواند جایگزین مناسبی برای سیگار باشد.

همانطور که بالاتر نیز عنوان کردیم انتخاب نوع جوس و کیفیت آن در ویپینگی با کیفیت تاثیر فراوانی دارد. چرا که اگر جوسی که خریداری می ‌کنید دارای کیفیت مطلوبی نباشد، آثار جبران ناپذیری را بر روی سلامتی و سیستم داخلی بدن می ‌گذارد. در نتیجه برای شاهد نبودن چنین موضوعی تنها کافی است در هنگام خرید جوس از وب سایت‌ های معتبر و مشاوران خبره کمک بگیرید. با انجام این کار ویپینگی مناسب را تجربه خواهید کرد.

جویس مناسب

سخن پایانی

توجه داشته باشید تمامی مواردی که در بالا عنوان کردیم، به عنوان جایگزین‌ هایی برای ترک سیگار سنتی و یا کنار گذاشتن آن می ‌باشد و این بدان معنا نیست که جوس‌ ها و یا سیگار های الکتریکی فاقد ضرر هستند.

چرا که هر کدام از این موارد ضرر هایی دارند ولی در مقایسه با سیگار های سنتی مضرات ویپ بر بدن بسیار کمتر است.

از سیگار های الکتریکی برای کنار گذاشتن و یا ترک دخانیات استفاده کنید و در مصرف آن ها زیاده روی نکنید، چرا که زیاده‌روی در هر کدام از این موارد آسیب‌ های جدی را به دنبال خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *