مجله

سالت نیکوتین یا جوس (E-juice VS nic salt)

سالت نیکوتین

فرق سالت نیکوتین با جوس

صنعت ویپ و ویپینگ در تازه‌ترین محصولات خود سالت نیکوتین را به بازار عرضه کرد. نیکوتین را می ‌توان نوعی سوخت برای دستگاه ‌های ویپ در نظر گرفت. این ماده غالباً به افرادی که به دنبال ترک سیگار هستند به عنوان یک راه حل کم خطر معرفی می ‌شود. در این مقاله می ‌خواهیم در خصوص فرق سالت نیکوتین با جوس ‌های موجود در بازار اطلاعاتی را به طور مختصر در اختیارتان بگذاریم.

 فرق سالت نیکوتین با جویس (E-juice VS nic salt)

 

فرق سالت نیکوتین با جوس در چیست؟

نیکوتین ماده‌ای است که اولین بار توسط تولید کنندگان سیگار، در تنباکوهایی که به عنوان سیگار خالص عرضه می ‌شد، قرار گرفت و به فروش رسید. این ماده امروزه نیز به فروش می ‌رسد اما در یک قالب متفاوت چرا که این ماده به عنوان جوس‌هایی با درصدهای گلیسیرین گیاهی مختلف عرضه می ‌شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید مقدار نیکوتینی که در جوس‌ ها موجود می ‌باشد با توجه به سلیقه و علایق فرد قابل تغییر است.
ما در این مقاله به دور هم آمده‌ایم تا در خصوص فرق سالت نیکوتین با جوس، اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم.

معمولاً نیکوتین‌هایی که در بازار عرضه می ‌شوند دارای PH بالایی هستند و دقیقاً به همین دلیل بسیاری از افراد که از این ماده استفاده می ‌کنند دچار مشکل می ‌شوند. مشکلاتی مانند سرفه و یا خارش گلو.
در مقابل نیکوتینی که در جوس‌ها موجود می ‌باشد کمتر از ۶ میلی‌گرم است.

در ماده‌ای به عنوان سالت نیکوتین که امروزه طرفداران بسیاری دارد، اسیدهای ضعیفی استفاده شده است که همین مورد باعث می ‌شود PH این ماده در پایین‌ترین حد خود قرار بگیرد. اینگونه حالت قلیایی این ماده کمرنگ‌ تر از حالت عادی می ‌شود.
به این شکل، با مصرف این ماده گلو احساس ناراحتی پیدا نمی ‌کند از دیگر ویژگی‌های این کار، جذب راحت نیکوتین می ‌باشد. با اضافه کردن اسیدهای طبیعی مانند بنزئیک اسید، نیکوتین به راحتی جذب بدن می ‌شود.

در این حالت سوخت نیکوتین نیاز به دمای خیلی کمی دارد. امروزه نیکوتین سالت های موجود در بازار با ۲۰ تا ۶۰ میلی‌گرم نیکوتین خالص عرضه می ‌شوند. افرادی که تجربه ویپینگ دارند می ‌دانند که سالت نیکوتین نسبت به نیکوتین خالص و یا جوس‌های موجود در بازار تجربه بهتری را عرضه می ‌کند.

طعم سالت نیکوتین

آیا تفاوت های زیادی بین سالت نیکوتین و جوس وجود دارد؟

همانطور که بالاتر عنوان کردیم مقدار نیکوتین موجود در سالت، زیاد است و به راحتی جذب بدن می ‌شود. مواد اولیه‌ای که در این ماده استفاده شده است مشابه مواد استفاده شده در جوس‌ها می ‌باشد. با همه این تفاسیر، بین جوس و سالت نیکوتین تفاوت‌های ویژه‌ای وجود دارد که در ادامه به آنها می ‌پردازیم.

تفاوت سالت نیکوتین و جوس

بالاتر به تفاوت‌هایی که میان نیکوتین و جوس وجود دارد اشاره کردیم. اما تفاوت‌های کلی دیگری نیز وجود دارند که با دانستن این تفاوت‌ها می ‌توانید خریدی بهتر را تجربه کنید. مقدار نیکوتین جوس‌های موجود در بازار معمولا صفر تا ۲۰ میلی‌گرم می باشد در صورتی که سالت‌ های نیکوتین ۲۰ تا ۵۰ میلی‌گرم نیکوتین دارند.

مهم ترین کاربرد سالت نیکوتین

شاید این سوال برایتان ایجاد شود که مهمترین کاربرد این ماده یعنی سالت نیکوتین در چیست؟ می ‌توان عنوان کرد سالت نیکوتین به عنوان یک جایگزین موثر برای ترک سیگار معرفی شده است. نسبت گلیسیرین گیاهی در این ماده معمولاً ۵۰ به ۵۰ از گلیسیرین گیاهی و مواد دیگر مانند پروپیلن می ‌باشد. در بعضی از موارد پروپیلن بیشتر از گلیسیرین گیاهی می ‌باشد. این مورد یکی از تفاوت‌های اساسی سالت گیاهی با جوس می ‌باشد. سالت نیکوتین برای سیستم‌ های پاد استفاده می ‌شود در حالی که از جوس ‌ها در دستگاه‌های ویپ استفاده می ‌شود. دستگاه‌ های ویپ برای تولید بالای بخار ساخته شده‌اند و نه برای نیکوتین بالا. سایت ویپ چند نیز این مطلب این گونه بیان شده است:

ویپینگ با نیکوتین سالت دستگاه خاصی را می‌طلبد؛ زیرا اگر کام گرفتن با حجم بالا انجام شود، دوز بالایی از نیکوتین را وارد بدن خواهد کرد. پس بهترین کار این است که سراغ دستگاه‌هایی بروید که توان کمتری داشته باشند. درست است که با انتخاب دستگاه پاد، حلقه‌های دود بزرگی تشکیل نخواهند شد اما تجربه بهتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

قیمت

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم سالت نیکوتین دارای حجم نیکوتین خالص‌تری می ‌باشد و به همین دلیل نیز قیمت بالاتری دارد. سالت نیکوتین ماندگاری بیشتری دارد و همین مورد قیمت بالای این ماده را توجیه می ‌کند.

طعم و عطر

این مورد نیز یکی از تفاوت‌های ویژه جوس با نیکوتین سالت است. جوس ها و سالت های نیکوتین دارای عطر و طعم خوبی می ‌باشند. اما مقدار نیکوتین در سالت نیکوتین بالاتر می ‌باشد و به همین دلیل طعم در این ماده کمرنگ‌تر از جوس است. شاید بتوان این دلیل را یکی از دلایل محبوبیت جوس‌ها در نظر گرفت.

مضر

ویژگی‌های نیکوتین سالت نزدیک به سیگار سنتی می ‌باشد. چرا که مقدار نیکوتین در این ماده بسیار زیاد می ‌باشد و همین مورد باعث می ‌شود مصرف زیاد آن اعتیادآور باشد و تقریباً شبیه به سیگار عمل کند و در صورت عدم مصرف بدن آن را طلب می کند. در حالی که جوس‌ها درصد نیکوتین بسیار پایین‌تری دارند و حتی جوس بدون نیکوتین هم در بازار برای عرضه موجود می ‌باشد.

بخار زیاد

افرادی که علاقمند به تولید بخار زیاد هستند باید بدانند وجود گلیسیرین گیاهی باعث حجم بخار بالاتر می ‌شود. در جوس مقدار گلیسیرین بیشتر می ‌باشد و در نتیجه مقدار بخار حاصل شده نیز به مراتب بیشتر است.

گلیسیرین گیاهی سالت نیکوتین

PH

سالت نیکوتین دارای PH پایین تری است و همین دلیل بخار کمتری نسبت به جوس تولید می کند. PH که در این دو ماده وجود دارد با یکدیگر بسیار متفاوت می ‌باشند. چرا که جوس‌ها مایع‌های قلیایی هستند اما مقدار این ماده یعنی PH، در سالت نیکوتین ضعیف ‌تر شده و به همین دلیل گلو را کمتر اذیت می ‌کنند.

معایب سالت نیکوتین و جوس

به طور کلی سالت نیکوتین و جوس به عنوان جایگزینی برای سیگارهای سنتی در دسترس عموم قرار گرفته است. در صورتی که این دو ماده بیشتر از حد معمول استفاده شوند؛ ضررهایی را نیز به دنبال خواهند داشت. در نتیجه در مصرف این دو ماده زیاده روی نکنید. در سایت sevteb درباره این موضوع مطالب زیر را آورده است:

خطرات سلامتی مرتبط با سایر مواد شیمیایی موجود در مایع نیکوتین نیز وجود دارد. مواد ویپینگ دارای فاکتورهای شیمیایی کمتر و متفاوتی نسبت به سایر محصولات تنباکو هستند.

با این حال، ایمنی طولانی ‌مدت استنشاق مواد در محصولات مایع نیکوتین ناشناخته است و همچنان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. مواد شیمیایی مورد استفاده برای طعم در مایعات نیکوتین توسط تولید کنندگان مواد غذایی برای افزودن طعم به محصولات خود استفاده می‌شود.

در حالی که خوردن این مواد بی خطر است اما برای اینکه ببینیم آیا برای تنفس بی‌خطر هستند یا خیر، آزمایش نشده‌اند. فرآیند بخار نیاز به گرم شدن مایع دارد. این امر می‌تواند مواد شیمیایی جدیدی مانند فرمالدئید ایجاد کند.

مزیت‌های سالت نیکوتین

سالت نیکوتین مزیت‌هایی دارد که لازم است به آن بپردازیم.

نیکوتین مناسب

افرادی که به مصرف نیکوتین بالا در طی روز عادت دارند انتخاب سالت نیکوتین گزینه مناسبی است. چرا که این افراد عادت به مصرف سیگار دارند و با استفاده از سالت نیکوتین اقنا می شوند.

قیمت مناسب

همانطور که بالاتر نیز عنوان کردیم سالت نیکوتین نسبت به دستگاه‌هایی که با جوس و یا غیره کار می ‌کنند دارای قیمت مناسب‌تری می ‌باشد.

عدم ایجاد ناراحتی در گلو

بالاتر نیز عنوان کردیم سالت نیکوتین به علت قلیایی کمتر، باعث زنندگی کمتر گلو می ‌شود و این مورد یکی از ویژگی‌های فوق العاده سالت نیکوتین می ‌باشد.

ماندگاری بیشتر

همانطور که بالاتر نیز ذکر کردیم سالت نیکوتین به علت دارا بودن نیکوتین بیشتر غلیظ ‌تر می ‌باشد و به همین دلیل با چند کام محکم از آن نیاز بدن تامین می ‌شود. به همین دلیل این ماده به مراتب دارای ماندگاری بالاتری نسبت به جوس ها می باشد.

مناسب برای سیگاری ها

سیگار های معمولی علاوه بر نیکوتین، دارای مواد مضر و سمی دیگری نیز می ‌باشند در حالی که سالت نیکوتین تنها از نیکوتین پر شده است و این نیکوتین نیز دارای گلیسیرین گیاهی می باشد. این یکی از دلایلی است که بسیاری از افراد پاد را بهترین جایگزین سیگار می دانند.

طول عمر بالا

سالت نیکوتین شکل خالص‌تری از نیکوتین دارد و به همین دلیل در صورت مجاورت با هوا کمتر اکسید می ‌شود.

انقضا سالت نیکوتین
سالت نیکوتین

این سالت دارای مقدار زیادی نیکوتین می ‌باشد و به همین دلیل تجربه ویپینگ سنگین را بر جای می ‌گذارد. معمولا کسانی که تجربه مصرف قلیان و یا سیگار را در طولانی مدت دارند اذیت نمی ‌شوند و تجربه لذت بخش را کسب می ‌کنند.

بخار کم

به دلیل اینکه سالت نیکوتین خاصیت قلیایی کمتری داشته و مقدار نیکوتین در آن بالاتر می ‌باشد، حجم بخار تولید شده در آن کمتر است. این ماده در مقایسه با جوس بخار کمتری تولید می کند و همین مورد یکی از معایب بزرگ سالت نیکوتین به حساب می ‌آید.

عدم اذیت شدن گلو

این مورد را می ‌توان یکی از معایب سالت نیکوتین در نظر گرفت چرا که بسیاری از افراد زنندگی گلو که به وسیله سیگار ایجاد می ‌شود را دوست دارند و این مورد را یکی از عیب‌های سالت نیکوتین می ‌دانند.
لازم است بدانید هر کدام از مواردی که در بالا عنوان کردیم چه سالت نیکوتین و چه جوس ها، برای کم کشیدن سیگار تولید شده اند. در نتیجه از این مورد برای ترک سیگار کمک بگیرید و فکر نکنید که سالت نیکوتین و یا جوس ها عاری از هر گونه مواد مضر می باشند. این چنین نیست و هر کدام از این موارد ضرر های خود را دارند. البته که ضرر این موارد نسبت به سیگار سنتی کمتر می باشد. اما بی ضرر هم نیستند. با کمک گرفتن از سالت نیکوتین عادت بد سیگار کشیدن را کنار بگذارید.

نعنایی سالت نیکوتینسخن پایانی:

لازم است تا برای خرید سالت نیکوتین و یا خرید جوس، به مراکز معتبر مراجعه کنید چرا که اگر محصولی مناسب را خریداری نکنید عوارض و ضرر آن از سیگار های سنتی بیشتر می باشد. در حین خرید سعی کنید از مشاوران با تجربه مشورت بگیرید تا خریدی مناسب داشته باشید. البته اگر شما از پاد یه بار مصرف استفاده می کنید نیازی به این ها ندارید.
خرید یک سیگار الکتریکی نامناسب می تواند صدمات غیر قابل جبرانی را بر جای بگذارد. با توجه به این مورد نسبت به خرید دستگاه مورد نظر خود اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *